3.000 deelnemers voor online opleidingsprogramma

23 juni 2022
De afgelopen 3 jaar werkten we met veel plezier mee om het project Logistiek Leren Zonder Grenzen van hogescholen PXL en Fontys op de kaart te zetten. Het doel? Studenten & professionals inspireren met interactieve webinars en virtual classrooms. Missie geslaagd? Dat ontdek je in deze blog.

Wist je dat er elke dag 1 miljoen pakketjes geleverd worden in België? Of het nu gaat over kledij, smartphones, voedsel of auto’s: achter elk product schuilt een complex logistiek verhaal. Zonder logistiek staat de wereld stil. En toch krijgen logistieke bedrijven steeds moeilijker hun openstaande vacatures ingevuld.

Daar wil het online opleidingsprogramma Logistiek Leren Zonder Grenzen een antwoord op bieden. Door studenten & professionals te trainen én tegelijk de hele sector te promoten. HiPPO kroop achter het stuur en snelde richting finish!

Innerlijke Jani

Om te starten haalden we onze innerlijke Jani naar boven en dosten Logistiek Leren Zonder Grenzen uit met een sexy outfit. Een vlot logo & aantrekkelijke huisstijl resulteerden in een gebruiksvriendelijke website, handige flyer en nog heel wat andere toepassingen.

We koppelden hier bovendien een persactie aan. Radio 2, Het Belang van Limburg, Het Laatste Nieuws, Jobat, Flows, Value Chain, Het Nieuwsblad, WarehouseTotaal, … het zijn slechts enkele media die de blijde boodschap oppikten.

873x trendrapport

Na de succesvolle lancering trokken Carla & Danny, de supertoffe projectmanagers van Logistiek Leren Zonder Grenzen, de wijde wereld in . Ze interviewden tal van Belgische en Nederlandse logistieke ondernemingen, identificeerden trends en schreven deze vervolgens uit in een heus trendrapport. Onze taak? Zorgen dat het trendrapport ook effectief gelezen werd 😉. Maar liefst 873x downloads later mogen we – met enige trots – zeggen dat dit afgevinkt is.

Missie geslaagd

De volgende stap was de organisatie van webinars & virtual classrooms. Van artificiële intelligentie, blockchain en robots tot change management, employer branding en e-commerce: begin 2021 werkten we een strategie uit om promotie te maken voor dit unieke online aanbod. Social media, blogs & nieuwsbrieven waren onze modus operandi.

Vandaag, een dik jaar later, is de missie meer dan geslaagd. Meer dan 1.600 deelnemers volgden één of meerdere sessies live. Nog eens 1.300 personen keken achteraf naar de opnames. Met veel tevredenheid blikken we terug op dit knappe project!

Wil jij ook uitpakken met geslaagde marketingscampagnes en straffe cijfers? Neem dan de afslag richting HiPPO.

Meer leesvoer