EKOTRAX

Op weg naar de toekomst

10 trucks & 30 trailers, maandelijks 1.000 transporten én jaarlijks 3.000.000 gereden kilometers … door een kwalitatieve service én mond-tot-mondreclame groeide het transportbedrijf EKOTRAX fors. Om dit te blijven doen en tegelijkertijd te mikken op nieuwe sectoren, kozen ze voor een volledig on- en offline branding van HiPPO communicatie & design.

HiPPO's werk

identiteitsbepaling — logo — slogan — huisstijl — professionele fotografie — huisstijltoepassingen — social media campagne — social media analyse — social media contentplan — social media templates — SEO — online analyse — Google Ads campagne — webdesign & ontwikkeling — pers

Logo

De eerste uitdaging bleek meteen een stevige: professionaliseer én stem twee logo’s op elkaar af. Waarom twee logo’s? Wel, onder de naam Interim Cargo verhuurt EKOTRAX ook haar trailers. Tijd om uit de startblokken te schieten dus ;-)!
De krachtige kapitalen geven het EKOTRAX-logo een stevige, professionele look. De dynamische vinkjes staan voor de 3 belangrijkste sterktes van dit familiebedrijf. Ze komen bovendien op een speelse manier terug in de huisstijltoepassingen.
De slogan ‘Refreshing transport solutions’ is een handgeschreven font en vertelt dat EKOTRAX niet zozeer diensten, maar oplossingen biedt aan haar klant. Dit alles in het gekoeld transport (‘fresh’) en op een verfrissende manier (‘refreshing’).
Het Interim Cargo-logo tenslotte sluit, qua kleur en typografie, naadloos aan op het EKOTRAX-logo, maar behoudt door het asymmetrische vierkant toch een frisse touch.

Huisstijltoepassingen

In stap twee van onze zes weken-sprint ontwierpen we de huisstijltoepassingen. Voor het EKOTRAX-team waren naamkaartjes, een presentatiemap, een brochure, een sales-presentatie, e-mailhandtekeningen, een roll-up én gevelsignalisatie de belangrijkste noden. In de nieuwe huisstijl én met echte foto’s creëerden we de nodige tools om het EKOTRAX-merk uit te dragen.
“De aanpak van Tobias & Marlies is professioneel, hands-on én creatief. Op een aantal weken tijd steekt ons bedrijf in een volledig nieuw jasje, zowel on- als offline.”
Koen Dierckx, zaakvoerder

Website

Vervolgens pakten we zowel de website van EKOTRAX als Interim Cargo onder handen. Met korte, krachtige filmpjes zetten we tal van innovaties in de kijker, de sterktes en diensten omschreven we duidelijk én de belangrijkste aanspreekpunten kregen een centrale plaats.

Online communicatie

Een nieuwe website zonder bezoekers is natuurlijk zonde … daarom lanceerden we een Facebookpagina voor EKOTRAX én werkten een stevige Google Adwords-campagne uit. De resultaten mogen er alvast zijn: in de eerste week 1.500 paginaweergaves voor de nieuwe websites én 35.000 bereikte personen op Facebook.

Lancering

Sluitstuk van dit hele HiPPO-traject was een brede bekendmaking. Een nieuwsbrief naar (potentiële) klanten gecombineerd met een geslaagde persactie zorgden voor een stevige boost van deze vernieuwde brand.
Wij hopen dat EKOTRAX op weg is naar een mooie toekomst!

Ready for a brand new start?

Klaar om net als EKOTRAX een flinke stap vooruit te zetten met een professionele on- en offline communicatiestrategie?