Logo
De eerste uitdaging bleek meteen een stevige: professionaliseer én stem twee logo’s op elkaar af. Waarom twee logo’s? Wel, onder de naam Interim Cargo verhuurt EKOTRAX ook haar trailers. Tijd om uit de startblokken te schieten dus ;-)!
De krachtige kapitalen geven het EKOTRAX-logo een stevige, professionele look. De dynamische vinkjes staan voor de 3 belangrijkste sterktes van dit familiebedrijf. Ze komen bovendien op een speelse manier terug in de huisstijltoepassingen.
De slogan ‘Refreshing transport solutions’ is een handgeschreven font en vertelt dat EKOTRAX niet zozeer diensten, maar oplossingen biedt aan haar klant. Dit alles in het gekoeld transport (‘fresh’) en op een verfrissende manier (‘refreshing’).
Het Interim Cargo-logo tenslotte sluit, qua kleur en typografie, naadloos aan op het EKOTRAX-logo, maar behoudt door het asymmetrische vierkant toch een frisse touch.
Huisstijltoepassingen
In stap twee van onze zes weken-sprint ontwierpen we de huisstijltoepassingen. Voor het EKOTRAX-team waren naamkaartjes, een presentatiemap, een brochure, een sales-presentatie, e-mailhandtekeningen, een roll-up én gevelsignalisatie de belangrijkste noden. In de nieuwe huisstijl én met echte foto’s creëerden we de nodige tools om het EKOTRAX-merk uit te dragen.