« Les goûts et les couleurs ne se discutent pas » … niets is zo persoonlijk als smaak, maar toch kan je met kleur een bepaalde boodschap of imago uitdragen. Uit onderzoek blijkt dat een gemiddelde consument 90% van zijn impulsaankopen baseert op kleur. In deze blog leggen we je in geuren en kleuren uit hoe je de juiste keuze maakt.
Dit is een hele simpele en effectieve combinatie die erg populair is in het ontwerp van onder andere websites en apps. Je neemt één kleur en die combineer je met lichtere en donkerdere tinten van dezelfde kleur: ze passen altijd bij elkaar.
— Zie je op dit moment even alle kleuren van de regenboog? Wij helpen je graag binnen – of juist buiten – de lijntjes kleuren! Contacteer ons en we gaan op zoek naar een passend logo en huisstijl.
Dit kleurenschema gebruikt drie kleuren die even ver van elkaar afliggen. Je creëert hiermee een levendig palet dat toch gebalanceerd oogt. Ook bij dit kleurschema is het belangrijk dat je één hoofdkleur kiest en de twee andere kleuren een ondersteunende rol geeft.