Schip Ahoy maatjes
06u30, de wekker gaat een uurtje eerder dan normaal. Voor een nachtdier zoals ik is dit altijd een kleine marteling maar de vrijdag-vibe en een boeiende werkdag op de planning geven mij genoeg energie om uit bed te springen. Wat er zo boeiend is vandaag? Awel, deze HiPPO begeeft zich in andere wateren en dat kan je best letterlijk nemen. Om 9u heb ik een afspraak met onze klant en de collega’s van Movito in de haven van Antwerpen waar we een campagne shooten op een heel bijzondere locatie, namelijk het Mercy Ship.
Met een koffietje aan mijn zijde vertrek ik voor een ritje naar de haven. Eens aangekomen in ’t stad gaan we met videocamera, draaiboek en negatieve zelftest in de hand aan boord van het grootste ziekenhuisschip ter wereld.
Na een korte rondleiding en uitleg over het reilen en zeilen van het Mercy Ship gaat de videoband aan het rollen. Elke fotogenieke invalshoek leggen we vast, van close-ups tot breedbeeld. Na de apparatuur filmen we ook nog enkele sfeerbeelden aan de buitenkant van het 175m lange schip. Aaaand it’s a wrap. 🎬
That’s how I roll
Eens terug in Hasselt is de middag alweer aangebroken. Tijd voor lunch en aangezien ik zo vroeg uit de veren was verdien ik wel een klein cadeautje. It’s what I deserve. 😉 Daarom trakteer ik mezelf op heerlijke sushi.
13u, nog snel een date met de koffiemachine en we vliegen alweer de namiddag in bestaande uit 2 grote taken.
Creatieve hersenkronkels met overuren
Voor mijn eerste taak van de namiddag zet ik mijn hersenpan op standje ‘creativiteit’ om enkele contentplannen voor social media up-to-date te houden. Van het uitschrijven van een prikkelende post tot het opstellen van een gedetailleerde doelgroep voor een advertentie, vandaag doe ik het hele plaatje van A tot Z. Tot slot verzin ik nog enkele leuke beelden om het bericht meer in het oog te laten springen. Hiervoor doe ik uiteraard beroep op mijn beste vriend Canva. 😉 Voila, alles staat ingepland. Ready, set, publiceer!
Van emoji’s naar cijfertjes
Afwisseling vind ik heel belangrijk in mijn werkdag, daarom doe ik een volledige 180° voor mijn laatste to do van de dag. Ik gooi de emoji’s aan de kant en stort me volledig in de grafiekjes want net zoals Charlotte (link naar blog werkdag Charlotte) sluit ik ook mijn werkdag af met een klantenmeeting. Hoeveel websitebezoekers waren er de afgelopen maanden? Brachten de Google-advertenties de gewenste kliks op? En welke social media post viel het meest in de smaak bij de volgers? Deze cijfers zet ik nog even op een rijtje om zo meteen met de klant te bespreken. Het is ondertussen 15u30, nog een laatste ritje naar Genk en daarna rijden we recht het weekend in. Beep beep, tot maandag. 👋