Van 20 tot 5.000 gasten: Drinks on Tour verzekert dat iedereen geniet van een frisse pint, een glaasje bubbels of een ander lekker drankje. Ook zin in een bijpassend hapje? Dan snellen de foodtrucks van Food on Tour ter plaatse.
Enkele jaren geleden deden we de branding voor deze sympathieke sfeerbrengers. Begin dit jaar klopten zaakvoerders Kurt & Steffen opnieuw op onze (kerk)deur. De vraag? “We willen om een paar versnellingen hoger schakelen. Kunnen jullie ons helpen?”. Ons antwoord ontdek je in deze blog.
SEO-positie verbeteren
Eerst denken dan doen. Behalve als je Toby Alderweireld heet en in de titelmatch in de 89ste minuut een bal voor je voeten valt, is dit altijd de beste strategie. We startten dus met een uitgebreide analyse van de bestaande marketingkanalen. En er kwamen al snel heel wat verbeterpunten naar voren. Zo stond Drinks on Tour bijvoorbeeld voor een aantal cruciale keywords niet in de top 10 van zoekresultaten op Google.
Met deze keywords gingen we aan de slag. We rolden een gedetailleerd zoekwoorden- en concurrentieonderzoek uit en bouwden doordachte landingpagina’s. Op korte termijn claimen we met specifieke Google Ads campagnes alvast de betalende topposities.
Linkbuildingstrategie opzetten
Een stevige linkbuildingstrategie op poten zetten, was ons tweede actiepunt. Welke interne links kunnen we leggen? Welke externe referral links zijn er al? Waar ligt nog potentieel? En welke influencers, gastbloggers of andere interessante pistes kunnen we bewandelen? Maar enkele vragen waar we graag een hand reikten aan Drinks on Tour. Zo krikten we aantal referral links op naar 15 stuks en zitten er enkele leuke samenwerkingen in de pipeline.
Content creëren
Het laatste ingrediënt van onze marketingcocktail bestaat uit content. Van nieuwartikels, nieuwsbrieven tot een gesmaakte persactie: allemaal kleine puzzelstukjes in onze contentstrategie. Een consistent en creatief contentplan voor social media is de finishing touch.
Het resultaat
Hoewel sommige “goeroes” het graag anders beweren: er bestaan geen wonderoplossingen in de marketing. Het is altijd een combinatie van een goed verhaal, een goed bereik en een volgehouden inspanning.
De eerste resultaten in deze case zijn echter veelbelovend. Het aantal websitebezoekers van Drinks on Tour klokte de afgelopen 4 maanden (van 1 februari t.e.m. 1 juni) af op 6.529 stuks. Dat is 2,5x zoveel als de maanden ervoor. Nog belangrijker misschien: het aantal aanvragen steeg van 112 naar 348. Dat is meer dan 3x zoveel. Daar klinken we op!