1. Het oog wil ook wat
De eerste indruk blijf hangen, dat is een wetenschappelijk feit. Een pagina met mooie profielfoto, prikkelende achtergrondafbeelding, accurate informatie en juiste call-to-action knop is een absolute vereiste.
2. Bepaal de interesses van je doelpubliek
Via A/B-tests, via wat gegoogle, via marktonderzoek of gewoon buikgevoel. Bepaal én speel in op de interesses van je doelpubliek.
3. De aanhouder wint
Aanwezig zijn is niet genoeg, social media moet je onderhouden. Twitter, Facebook of Instagram een aantal keer per week en LinkedIn maandelijks. Er zijn trouwens heel wat handige tools die je toelaten om alles op voorhand in te plannen, denk maar aan Hootsuite, Buffer of Facebook Business Manager.
4. #Waar #zijn #die #hashtags
Een – zij het licht aangepaste – levenswijsheid van Regi, dat kan nooit verkeerd zijn. Laat die handjes, excuseer hashtags dus maar zien. Ze zijn fun om je boodschap mee te versterken. En zorgen bovendien dat je trending wordt.
5. Een blik achter de schermen
Een vlieg op de muur zijn … iedereen droomt er weleens van. Gun je volgers dus geregeld een blik achter de schermen. Van jezelf, van je collega’s, van een klant, … mogelijkheden zat.
6. You talking to me?
Thans, bijgevolg, desalniettemin, enzovoort. Daarmee overtuig je niemand. Schrijf je posts zoals je praat. Kort, krachtig en doorspekt met humor.
7. Keep it real
Consumenten van vandaag ruiken vanop een kilometer afstand of iets in scène is gezet. Vermijd geurtjes en blijf dus ten alle tijd authentiek.
8. Give & take
Een relatie is geven en nemen, ook online. Betrek je volgers. Stel hen vragen, organiseer wedstrijden, geef gadgets gratis weg, vraag foto’s op, … Je zult verbaasd zijn hoe graag ze meewerken.
9. Niet te vroeg, niet te laat
Timing is alles. Via Facebook statistieken kan je bijvoorbeeld perfect zien of je volgers vroege vogels zijn of eerder nachtbrakers. Stel je posts hierop in.
10. Analyseren, analyseren wie het goed doet zal het leren
Het is afgezaagd maar meten is nu éénmaal weten. Via Facebook Insights, Google Analytics of een andere tool gebruik de data strategisch in jouw voordeel.
De laatste tip krijg je er gratis en voor niets bij: have fun!