Een werkdag uit het leven van Charlotte

25 maart 2020
Een comfy pull, zonnig plekje in de living & Slack die overuren draait: meer hebben we niet nodig om thuis aan de slag te blijven. Voor de uitbraak van Corona zag een typische werkdag er heel anders uit. Hoe precies? Dat vertelt Charlotte, al 2 jaar deel van het HiPPO-team, in deze blog.

Gifjes om de dag te starten

Maandagmorgen: de wekker loopt af, tijd dus om een nieuwe werkweek te starten. En die begint steevast met het oplopen van de trappen aan C-mine. Geen alledaagse werkplek, toch? (foto C-mine). Ik heb de gewoonte om op kantoor te ontbijten (lees: niet vroeger hoeven opstaan 😇). Met mijn chocolade rijstwafel in de hand (en mond) check ik mijn mails. Mailbox afgewerkt en ontbijt op? Dan is het tijd voor het echte werk!

Mijn planning vandaag is goed gevuld én met lekker veel afwisseling. Ik start met het maken van HiPPO-gifjes om in onze Instagramstories te gebruiken. Een uurtje later staan ze mooi te pronken op GIPHY, nu nog een paar dagen wachten tot ze op Instagram verschijnen.

P.S.: je kan onze gepersonaliseerde gifjes zelf ook gebruiken, je vindt ze door ‘hippocommunicatie’ in de zoekbalk in te geven. (foto laptop GIPHY)

Van 404 tot SEO

Ondertussen is het al voorbij 10u, dringend tijd voor wat extra energie 😉 (foto Charlotte drinkt koffie). De ontwikkeling van onze eigen nieuwe website is de volgende opdracht op mijn to do-lijst. Het grootste werk is al gebeurd, enkel nog de laatste puntjes op de i zetten. “Wat houdt dit dan precies in?”, hoor ik je al denken.

De website responsief maken bijvoorbeeld zodat hij mooi oogt op alle mogelijke schermformaten. Verder check ik of alle buttons werken en voeg ik een gepersonaliseerde 404-pagina toe. Waarom het zo belangrijk is? Dat ontdek je hier (linken naar vorige blog). Tot slot hou ik me nog bezig met de SEO en de cookiepolicy. Joepie, de website is officieel af, hij kan online! 🚀 (foto laptop website)

In de cijfers duiken

Na een snelle lunch begin ik met een analyserapport voor één van onze klanten. Hoeveel websitebezoekers zijn er geweest, hoelang bleven ze op de website, hoeveel contactformulieren werden er ingevuld, hoeveel procent surft er mobiel, welke leeftijd is het populairst, op welke zoektermen wordt de website getoond, … Met Google Analytics en Google Ads geven we een antwoord op al deze vragen en stellen we concrete verbetervoorstellen op.

De voorlaatste taak van de dag: social media posts inplannen. Met het contentplan in de hand plan ik elk bericht tot in detail in op Facebook, Instagram en/of LinkedIn. Een wervend beeld, een duidelijke CTA, relevante #hashtags en een leuke emoji horen er natuurlijk bij.

Spannende meeting als afsluiter

16u30: het einde van de werkdag is in zicht. Enkel een meeting met een nieuwe klant staat nog op het programma. Vandaag stellen we naam- en logovoorstellen voor. Vindt de klant meteen zijn smaak? Of zit het er toch nog niet tussen? Altijd spannend en tegelijk erg leuk om de reacties te zien. (foto meeting?)

Uiteindelijk is de klant meteen overtuigd van één onze eerste voorstellen. Een leuke afsluiter van de dag! Morgen dus meteen nadenken over huisstijltoepassingen en webdesign in de gekozen stijl! 🙌  (foto Charlotte zwaait uit kantoor)

Wil jij graag deel uit maken van Charlotte’s werkdag? Of één van de andere HiPPO-teamleden ontmoeten? Neem dan snel contact (link naar contactpagina).

Meer leesvoer