Dilemma 1: medewerker aannemen of niet?
Die vele, leuke projecten van hierboven zorgden snel voor een eerste (luxe)dilemma: nemen we een medewerker aan om onze groei op te vangen of blijven we onder ons twee? Na lang wikken en wegen kozen we voor optie 1. Charlotte vervoegde eind juni ons team als stagiaire, vanaf september komt ze vast in dienst.
Is het de ambitie om onze personeelsaantallen nog serieus op te krikken? Nee! Klein, persoonlijk, flexibel en betrokken willen we namelijk blijven. Wat meteen de nodige stress geeft voor de komende maanden: af en toe eens durven nee zeggen (Tenminste als we aanvragen blijven krijgen ;-)).
Dilemma 2: zes weken aanpak doorzetten of niet?
Met HiPPO wilden we een unieke aanpak in de markt zetten: op 6 weken tijd een on- en offline merk van A tot Z creëren en lanceren. Tot zover de theorie. Of het aansloeg in de praktijk … dat viel af te wachten natuurlijk.
Zes projecten later bewijzen ons aanvoelen dat zo’n all-in sprint een meerwaarde biedt voor KMO’s. Langs de andere kant kregen we ook vragen binnen die niet meteen groot genoeg waren om in een 6 weken pakket te steken. Daarom vormen we ons Antilope-pakket om tot een starterspakket: ideaal voor deze kleinere uitdagingen en uiteraard volledig op maat aanpasbaar. Een voorbeeld van zo’n pakket ontdek je hier.
Dilemma 3: op vakantie gaan of niet?
Het laatste dilemma was misschien wel het moeilijkste van allemaal. Zij die ons een beetje kennen, weten dat we houden van verre reizen. Oeganda, Peru, Thailand, New York, Israël en Jordanië mochten we al afvinken. De wereld bestaat echter uit 195 landen en onze bucketlist bevat nog heel wat andere bestemmingen. Maar kan je het maken om als twee zaakvoerders voor een lange periode afwezig te zijn? Verliezen we dan geen potentiële klanten? En gaan lopende projecten zo niet mislopen?
Onze antwoorden op deze vragen:
- Ja! Reizen geeft ons energie en inspiratie. We leven bovendien niet alleen om te werken. En na 12 intensieve maanden verdienen we het om even op adem te komen :-).
- Ja! Een aantal mogelijke projecten zagen we inderdaad niet doorgaan omdat we er in september niet zijn. Maar andere bedrijven wilden gerust wachten tot oktober zodat onze agenda wanneer we terugkomen alweer best goed gevuld is.
- Nee! Onze bestaande klanten hebben we tijdig en correct ingelicht en zij zeiden allemaal: doen. Bovendien hebben we alle vertrouwen in Charlotte en onze vaste grafische ontwerper Kaspar om de boel draaiende te houden (no pressure hoor :-)).