LeerPLEIN

Want leren doe je niet alleen

Dddrriiiiinggg… huiswerk voor morgen: een school die al 140 jaar bestaat opnieuw in de markt zetten. Onze aanpak? Een toffe shoot met leerlingen en leerkrachten, wervende social media campagnes, een geslaagde persactie en catchy affiches. Het resultaat? 10 op 10 en een kus van de juf.

HiPPO's werk

foto & video — huisstijltoepassingen — social media campagne — pers
De naam LeerPLEIN verwijst naar de unieke pedagogische aanpak van deze basisschool. In verschillende ruimtes of ‘pleinen’ in de school leren leerlingen zelfstandig of in groepjes waarbij leerkrachten als coach fungeren.

Om dit bekend te maken werkten we verschillende creatieve acties uit. Een filmpje, gepersonaliseerde broodzakken bij lokale bakkers, affiches, spandoeken, folders, pers en social media zijn maar enkele voorbeelden. Het resultaat? LeerPLEIN startte het schooljaar met een een recordaantal leerlingen.
“Na 140 jaar onze school volledig rebranden: het was een hele uitdaging. Mede door de steun van HiPPO slaagden we hier in!”
Wendy Desair – directeur

Ready for a brand new start?

Klaar om net als LeerPLEIN een flinke stap vooruit te zetten met een professionele on- en offline communicatiestrategie?