Ondertussen mag HiPPO communicatie & design al één verjaardagskaarsje uitblazen. Het afgelopen jaar was een groot avontuur met bijzonder veel ups, af en toe een down, maar vooral tonnen plezier, fijne contacten en veel leuke projecten.
Tijdens dit eerste jaar moesten we regelmatig belangrijke knopen doorhakken, dilemma’s waar we lang over twijfelden. Een overzicht van een aantal keuzes delen we graag hieronder.
Dilemma 1: medewerker aannemen of niet?
Het laatste dilemma was misschien wel het moeilijkste van allemaal. Zij die ons een beetje kennen, weten dat we houden van verre reizen. Oeganda, Peru, Thailand, New York, Israël en Jordanië vinkten we al af. De wereld bestaat echter uit 195 landen en onze bucketlist bevat nog heel wat andere bestemmingen. Maar kan je het maken om als 2 zaakvoerders voor een lange periode afwezig te zijn? Verliezen we dan geen potentiële klanten? En gaan we lopende projecten zo niet in gevaar brengen?
Onze antwoorden op deze vragen:
Ja! Reizen geeft ons energie en inspiratie. We leven bovendien niet alleen om te werken. En na 12 intensieve maanden verdienen we het om even op adem te komen.
Ja! Een aantal mogelijke projecten zagen we inderdaad niet doorgaan omdat we er in september niet zijn. Maar andere bedrijven wilden gerust wachten tot oktober zodat onze agenda wanneer we terugkomen alweer best goed gevuld is.
Nee! Onze bestaande klanten hebben we tijdig en correct ingelicht en zij zeiden allemaal: doen. Bovendien hebben we alle vertrouwen in Charlotte en onze vaste grafische ontwerper KASPAR om de boel draaiende te houden (no pressure hoor :-)).

— Herken je deze dilemma’s en wil je graag als ondernemers onder elkaar sparren? Of deel je onze visie en wil je graag samenwerken? Vanaf 1 oktober zijn we terug paraat vol energie, inspiratie en reisverhalen!
Met HiPPO wilden we een unieke aanpak in de markt zetten: op 6 weken tijd een on- en offline merk van A tot Z creëren en lanceren. Tot zover de theorie. Of het aansloeg in de praktijk … dat viel af te wachten natuurlijk. 6 projecten later bewijzen ons aanvoelen dat zo’n all-in sprint een meerwaarde biedt voor KMO’s. Langs de andere kant kregen we ook vragen binnen die niet meteen groot genoeg waren om in een 6 weken pakket te steken. Daarom vormen we ons Antilope-pakket om tot een starterspakket: ideaal voor deze kleinere uitdagingen en uiteraard volledig op maat aanpasbaar.