Marlies op schommel

3 communicatietips van de andere kant van de wereld

5 oktober 2018
De afgelopen weken doorkruisten we Maleisië en Australië. Ideaal om de batterijen volledig op te laden én om inspiratie te putten uit 2 landen aan de andere kant van de wereld. Hieronder delen we graag 3 communicatietips:

Betrek je publiek

Kuala Lumpur is de officiële hoofdstad zijn Maleisië, het culturele en artistieke hart ligt in Penang. Heel wat gebouwen, muren, steegjes of cafés zijn versierd met straffe street art tekeningen. Bovendien nodigen ze het kijklustige publiek uit om er deel van uit te maken. Dit zorgt niet alleen voor heel wat interactie, maar ook leuke foto’s!

Marlies op schommel

Iedereen leeft online

Van Lankayan, een godvergeten eilandje in het midden van de Indische oceaan, tot hartje outback in Australië … geen hotel meer zonder Booking.com, geen restaurant zonder Tripadvisor en geen mens meer zonder één of meerdere social media account. Iedereen lijkt wel online te leven én als bedrijf ben je dus ook best daar prominent aanwezig.

Tobias op bankje naast beeld

Herkenbaarheid scoort

McDonalds, Ikea, Mercedes of Coca-Cola hebben niet alleen gemeen dat het supergrote multinationals zijn, ze communiceren bovendien heel herkenbaar en uniform. Hun reclameboodschappen aan de andere kant van de wereld voelen, met uiteraard hier en daar wat aanpassingen, daarom erg vertrouwd en overtuigend aan. Iets wat ook op kleinere schaal een aanrader is.

Coca Cola display

Meer leesvoer