preloder
Tobias HiPPO communicatie

De meest onleesbare blog ooit

De meest onleesbare blog ooit Wedden dat je deze blog niet uitleest? Het is dan ook geschreven zoals veel online teksten: zonder structuur. En dus totaal onleesbaar. Hieronder ontdek je hoe deze webpagina een stuk vlotter leest. 100.000 woorden Dagelijks krijg je zo’n 100.000 woorden online voorgeschoteld. Te veel om allemaal te verwerken. Daarom scan je teksten. Op een aantal seconden probeer je de belangrijkste info te doorgronden en beslis je of je doorleest. Je zoekt visuele ankers: titels, witruimtes, afbeeldingen, opsommingen, alinea’s of woorden met afwijkende opmaak. Belangrijke elementen waar je oog even blijft hangen. Een aantal voorbeelden Titels in kleur en groter lettertype Belangrijkste woorden in het vet Prikkelende afbeeldingen of infographics Korte alinea’s Duidelijke tussentitels Overzichtelijke bulletpoints Onderstreepte hyperlinks Opvallende call-to-actions Echte doorzetter Ben je al tot hier geraakt? Goed! Dan ben je een echte doorzetter. De meeste mensen niet. Toch zie je vaak ongestructureerde websteksten. Ze vragen (te) veel moeite van de bezoeker. Die op zijn beurt snel afhaakt. Weg bezoeker, weg potentiële klant. Hieronder vind je exact dezelfde blog. Maar dan gestructureerd, scanbaar en dus bezoekersvriendelijk. Wil jij ook online teksten schrijven die gelezen worden? En zo groeien? Stuur ons een mail, wij beloven hem helemaal te lezen!

 


 

De meest onleesbare blog ooit

Wedden dat je deze blog niet uitleest? Het is dan ook geschreven zoals veel online teksten: zonder structuur. En dus totaal onleesbaar. Hieronder ontdek je hoe deze webpagina een stuk vlotter leest.

 

100.000 woorden

Dagelijks krijg je zo’n 100.000 woorden op je online bord voorgeschoteld. Te veel om één voor één te verwerken. Daarom scan je teksten. Op een aantal seconden doorgrond je de belangrijkste info en beslis je of je doorleest. Je zoekt visuele ankers: titels, witruimtes, afbeeldingen, opsommingen, alinea’s of woorden met afwijkende opmaak. Elementen waar je oog even blijft hangen.

 

Een aantal voorbeelden

  • Titels in kleur en groter lettertype
  • Belangrijkste woorden in het vet
  • Prikkelende afbeeldingen of infographics
  • Korte alinea’s
  • Duidelijke tussentitels
  • Overzichtelijke bulletpoints
  • Onderstreepte hyperlinks
  • Opvallende call-to-actions

 

Echte doorzetter

Ben je al tot hier geraakt? Dan ben je een echte doorzetter! De meeste mensen niet. Toch zie je vaak ongestructureerde websteksten. Ok, we overdrijven een beetje. Maar toch. Ze vragen (te) veel moeite van de bezoeker. Die op zijn beurt snel afhaakt. Weg bezoeker, weg potentiële klant. Hieronder vind je exact dezelfde blog. Maar dan gestructureerd, scanbaar en dus bezoekersvriendelijk.

 

>> Wil jij ook online teksten die gelezen worden? Of in een opleiding de kneepjes van het vak leren? Stuur ons een mail, wij beloven hem helemaal te lezen 😉

Deel deze post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Op 6 weken tijd steken wij jouw bedrijf in een nieuw on- en offline jasje.

Op 6 weken tijd steken wij jouw bedrijf in een nieuw on- en offline jasje.

Have a cookie
Aanvaard dit lekkers om te blijven genieten van onze website!
Have a cookie
Aanvaard dit lekkers om te blijven genieten van onze website!