preloder
HiPPO communicatie & design | Cases Vijverkafee | Logo

Vijverkafee verdubbelt bezoekers met doordachte strategie

Tijdens juli en augustus vond het Vijverkafee, Limburgs leukste pop-up zomerbar, voor de 3de keer plaats. Dat deze editie met voorsprong de meest succesvolle is, bewijzen de cijfers.

In 2017 verwelkomden initiatiefnemers Bart en Tiene Claes in totaal 25.000 bezoekers. Met een goed uitgewerkt online communicatiecampagne konden we dit aantal verdubbelen naar meer dan 50.000 bezoekers deze zomer! Het goede weer kregen we er gratis en voor niets bij :-).

Facebook en Instagram

Een eerste belangrijke pijler van onze strategie was Facebook en Instagram. Facebook gebruikten we vooral om te adverteren terwijl we Instagram inzetten als een soort ‘blik achter de schermen’ met unieke fotocontent en veel stories.

De cijfers voor Facebook:

  • Aantal volgers: van iets meer dan 3.000 naar 10.000 volgers ofwel +325%

  • Aantal bereikte personen: 345.000

  • Aantal personen dat betrokkenheid toonde: 76.500

De cijfers voor Instagram

  • Aantal volgers: van zo’n 300 naar 1.800 volgers ofwel +600%

  • Aantal bereikte personen: 40.000

  • Aantal personen dat betrokkenheid toonde: 7.000

Google Ads

Naast social media speelde ook Google Ads een cruciale rol in onze aanpak. We wilden zoveel mogelijk mensen bereiken die op zoek waren naar een leuke uitstap. Door in te zetten op gerelateerde zoekwoorden én wervende advertenties te schrijven, konden we hen naar de website van het Vijverkafee leiden.De cijfers voor Google Ads:

  • 100.000 vertoningen
  • 15.000 clicks of een click-through-rate van maar liefst 15,5%

Pers en influencers

Wij geloven dat een goede communicatiestrategie naast het online gedeelte, ook altijd een offline luik omvat. We kozen daarom om in aanloop naar én tijdens het Vijverkafee regelmatig een persbericht uit te sturen. Ook influencers vonden vlot hun weg naar Diepenbeek.

We verschenen o.a. in of op:

Sprekende content

Last but not least zetten we aan de hand van een stevig contentplan vol in op sprekende video’s en foto’s. Het gevoel van een idyllisch vijverpark met luie ligstoelen, zalige schaduwplekjes en originele food & drink concepten wilden we laten terugkomen in al het beeldmateriaal. Krijg je van onderstaand filmpje ook geen zin in vakantie?

Kan jij ook niet wachten tot de 4de editie van het Vijverkafee uit de startblokken schiet? Of wil je graag groeien met een online campagne? Geef ons een seintje!

 

HiPPO's werk

Facebookpagina
Persbericht Sjiek
Persbericht Het Belang van Limburg
Samen met Tobias en Marlies ontwikkelden we een heel duidelijke strategie. Via Facebook en Instagram bereiken we nu de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap.
Bart Claes
Zaakvoerder Vijverhuis

Op 6 weken tijd steken wij jouw bedrijf in een nieuw on- en offline jasje.

Op 6 weken tijd steken wij jouw bedrijf in een nieuw on- en offline jasje.