preloder

Het belang van data in online communicatie

Cijfers verzamelen en analyseren was lang de favoriete bezigheid van de wiskundeknobbels onder ons. Vandaag is het echter voor elke succesvolle online communicatiestrategie een absolute must. Het helpt om het succes van campagnes te beoordelen, het helpt om jouw doelgroep (beter) te leren kennen én het helpt vooral om strategische beslissingen te nemen.

De mogelijkheden zijn zowat eindeloos. En niet elke kmo baat erbij om maandelijks 37 indicatoren te monitoren. Door een aantal basiscijfers op vaste tijdstippen te analyseren, kom je al een heel eind. We tonen jou alvast graag wat data van HiPPO communicatie & design.

Nieuwsbrief

56% – het open ratio van onze laatste nieuwsbrief. Belangrijker dan deze open rate is trouwens het aantal mensen dat klikte op een link. Met bijna 13% scoren we niet slecht, maar dit kan zeker hoger!

Blog

72 – het aantal keer dat onze blog op Bloovi gedeeld werd over de verschillende social media kanalen. Vooral op LinkedIn bleek deze blog best populair. In totaal namen 1.700 mensen de tijd om te ontdekken hoe je aan visual storytelling doet.

 

Website

743 – het totaal aantal unieke websitebezoekers dat afgelopen maand een kijkje nam op www.hippocommunicatie.be. Wanneer we hier iets dieper in de cijfers duiken, zien we dat 42% van hen via een ‘referral’ op onze site terechtkwam. Hier vallen bijvoorbeeld personen onder die klikten op een link op social media. Verder stellen we dat 33% op een gesponsorde advertentie klikten op Google en opgeteld nog eens 24% met een directe of organische zoekopdracht.

 

LinkedIn

1.779 –  het spontaan bereik van één van onze laatste posts op LinkedIn. TIP: een persoonlijke foto werkt altijd beter dan een stockfoto.

 

Facebook

180.341 – de optelsom van alle mensen die we met onze Facebookacties bereikten de afgelopen 6 maanden. Iets meer dan 25.000 personen (14%) toonden bovendien betrokkenheid zoals liken, sharen, klikken, …

 

Wil jij ook jouw wiskundeknobbel herontdekken? Of samen met ons strategische beslissingen nemen onderbouwd met de nodige data? Geef dan zeker een seintje.

Op 6 weken tijd steken wij jouw bedrijf in een nieuw on- en offline jasje.

Op 6 weken tijd steken wij jouw bedrijf in een nieuw on- en offline jasje.